"MSV CLUB" - The Discussion Forum of MSVTimes.com
Official Website of M.S.Viswanathan - Legendary Indian Composer
 
 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

Most difficult song to tune
Goto page 1, 2, 3, 4, 5, 6  Next
 
Post new topic   Reply to topic    "MSV CLUB" - The Discussion Forum of MSVTimes.com Forum Index -> Pick a Song and Analyze!
View previous topic :: View next topic  
Author Message
N Y MURALI
Maniac


Joined: 16 Nov 2008
Posts: 920
Location: CHENNAI

PostPosted: Tue Aug 05, 2014 5:28 pm    Post subject: Most difficult song to tune Reply with quote

நான் குறிப்பிடப்போகும் பாடல் எனக்கு மிகவும் பிடித்தமான ஒன்று. ஏன் பிடித்தது என்ற முக்கியமான காரணத்தை பின்னால் சரணம் வரும் பொழுது விளக்குகிறேன். இன்னும் பல காரணங்கள் உள்ளன.

ஒரு பாடலின் பல்லவி என்பது பொதுவாக 4 வரிகள் கொண்டு, மேலும் ஒவ்வொரு வரியும் சில வார்த்தைகளை கொண்டு பினைக்கப்டும் என்பதும் எல்லோரும் அறிந்ததே. ஆனால் இந்த பாடலின் பல்லவியோ மிகவும் வித்யாசம். பாடலின் பல்லவி 4 வரிகள் தான் என்றாலும் ஒவ்வொரு வரிக்கும் ஒரே ஒரு வார்த்தைதான். மேலும் பீடிகை போடாமல் பாடல் வரிகளை சொல்லுகிறேன்.

'எங்க மாமா' படத்தில் வரும்

'என்னங்க
சொல்லுங்க
இப்போவோ
எப்பவோ'

வரிகளில் தான் எவ்வளவு சிக்கனம்.

இம்மாதிரி பல்லவியை ஒரு கவிஞன் எழுதினால் அதை தூக்கி குப்பை தொட்டியில் போடு என்று Music Director கூறுவார்.

ஆனால் MSV இதனையும் இசை மூலம் வித்யாசமாக கையாள முடியும் என்று நிரூபித்து இருக்கிறார்.

எப்படி என்று பார்ப்போம். நான் எப்போதும் கூறுவது போல இந்த பாடலிலும் Chords, MSV க்கு ஒரு inspiration ஆக இருக்கிறது. அதை எவ்வாறு என்று பார்க்கலாம்.

நான்கு வரிகளுக்கும் நான்கு Chords. ஒவ்வொரு Chords லும் உள்ள 3 ஸ்வரங்களில் இரண்டே இரண்டு ஸ்வரங்களுக்குள் இந்த வார்த்தையின் இசையை அடக்கி விடுகிறார். கண்ணதாசனின் சிக்கன வரிகளுக்கு MSV இன் சிக்கனமான இசை கோர்வை. இருவரும் எப்படி போட்டி போடுகிறார்கள்.


முதல் வரி (வார்த்தை !!!)

என்னங்க.......
ப ப ப - கப கப கப (C Major ச-க2-ப )

சொல்லுங்க ....
த2 த2 த2 ம1த2 ம1த2 ம1த2 (F Major ச - ம1-த2)

இப்பவோ ....
ம1ம1ம1 ரி2ம1 ரி2ம1 ரி2ம1(D Minor த2-ரி2-ம1)

எப்பவோ ....
க2க2க2 ச க2 ச க2 ச ச (C Major ப-ச-க2)

இம்மாதிரி ஆரம்பித்த Chords இருந்து மற்ற Chords க்கு சென்று மீண்டும் ஆரம்பித்த Chords இல் முடிப்பது, Cyclic Progression என்பார்கள். இம்மாதிரி Chords Progression னை, Numerical Progression ஆக கூட எழத முடியும்.

உதாரணமாக ச முதல் நி வரை உள்ள ஸ்வரங்களுக்கு 1 முதல் 7 வரை என்று எண் குறியீடு செய்தால், மேற்கண்ட 4 வரி chords Progressionக்கு Numerical ஆக எப்படி வரும் என்று எழுதி காட்டுகிறேன்.


என்னங்க.......
5 5 5 - 3,5 3,5 3,5(C Major 1-3-5 )

சொல்லுங்க ....
6 6 6 4,6 4,6 4,6 (F Major 1-4-6)

இப்பவோ ....
4 4 4 2,4 2,4 2,4(D Minor 6-2-4)

எப்பவோ ....
3 3 3 1,3 1,3 1,3(C Major 1-3-5)


மேலே குறிப்பிட்ட 4 வரிகள் C Majorல் ஆரம்பித்து , F Major,D Minor என்று சென்று மீண்டும் C Major இல் முடிவடைதை காணலாம்.

இவ்வாறு பாடலை பற்றி குறிப்பிடும் பொழுது சில சமயங்களில் இம்மாதிரி ஸ்வரங்களை குறிப்பிட நேருகிறது. அது எல்லோர்க்கும் புரியும் என்று சொல்ல முடியாது. அவ்வாறு நினைப்பவர்கள் இதனை ஒதுக்கி விட்டு மற்ற விவரங்களை பார்க்க வேண்டி கொள்கிறேன். ஆனால் இந்த விபரம் புரிந்தால் MSV இன் இசையின் ஆளுமை புரியும்.

மற்ற இசை அமைப்பாளர்கள் இம்மாதிரி வார்த்தை கொடுத்தால் முதலில் இதனை ஏற்றுகொள்வார்களா என்பது சந்தேகமே!

சரி மீண்டும் பாடலுக்கு வருவோம்

இவ்வாறு ஒரு கேள்வியுடன் பல்லவியினை துவக்கிய கதாநாயகிக்கு அனுபல்லவி மூலம் கதாநாயகன் பதில் கூறுகிறான்.

'இனி என்ன தொடர்கதை தான்
இதற்கொரு முன்னுரையோ'

இந்த வரிகள் கதாநாயகன் பாடுவது போல இருந்தாலும் எனக்கென்னவோ கவிஞர், பல்லவியை பார்த்து irritate ஆன MSV க்கு பதில் சொல்வது போல இருக்கிறது.

பல்லவி 4 வார்த்தைகளுடன் முடியவில்லை. அது மேலும் தொடர்கிறது. மேலே குறிப்பிட்ட 4 வார்த்தை பல்லவி என்பது வெறும் முன்னுரை தான் என்று கவிஞர் MSVயிடம் கூறுகிறாரோ!


சரி. பாடலுக்கு மீண்டும் வருவோம்.

MSV இந்த பாடலில் அமைத்த Orchestration பற்றி அதிகம் சொல்ல போவதில்லை. ஆனால் முக்கியமாக குறிப்பிட வேண்டிய விஷயம் ஒன்று உண்டு. அது பாடலில் இடை இசையில் வரும் ஒரு FOLK type music. நவ நாகரீகமாக ஒரு Western Styleல் வரும் பாடலுக்கு இடை இசையில் Folk ஏன் வருவானேன் என்று யோசித்தேன். அதன் காரணம் கதையின் காட்சி. கதாநாயகி பட்டிகாட்டிலிருந்து வந்தவள். மேலும்
இதற்கு முந்திய காட்சி என்று நினைக்கிறேன். Clubல் சாப்பிட தெரியாமல் உணவை ஆடையெல்லாம் கொட்டிக்கொண்டு அதற்கு கதாநாயகன் 'பட்டிக்காடு' என்று திட்டுவான். அந்த நினைவையும் இசையில் கொண்டு வந்து விட்டார்.

நிற்க. இந்த பாடல் ஏன் எனக்கு பிடித்தது என்று முன்பு சொன்ன விஷயத்திற்கு வருவோம்.

சரணம் கவனியுங்கள். Folk muisc அடுத்து Pissicatto ல் அடுத்து சரணம் துவங்கும் ஸ்வரத்திற்கு link கொடுக்கிறார்.


சரணம்
பெண் குரல் :
'ஆடை மற்றும் கலையோடு
ஆசை கூட ஏன் தந்தாய்'


இங்கு தான் நான் ரசித்த இடம் வருகிறது.

'ஆடை மாற்றும் கலையோடு' என்ற வரிகளுக்கு அவர் மீண்டும் Chords மூலம் ஸ்வர அமைப்பு செய்ததை புரிந்து கொள்ள முடியும். அங்கு வரும் Chords 'E' minor (க2-ப-நி2). இம்மாதிரி E minor, 1965 க்கு முன்பு அவர் பாடலில் நான் பார்த்த வரையில் கிடையாது. வத்சன் போன்றவர்கள் இதனை கொஞ்சம் கவனிக்கவும்.

அந்த வரிகள் E Minor வைத்து விட்டு அதன் அடுத்த வரியான 'ஆசை கூட ஏன் தந்தாய்' என்ற வரியை 'F Major'ல் வைத்து தான் அற்புதம். பொதுவாக இம்மாதிரி ஒரு minor chords வைத்துவிட்டு அதன் அடுத்த படி ஒரு major chord மூலம் நிறைவு செய்வதை Western Music ல் ஒரு Theory சொல்வார்கள். அது என்ன பெயர் என்று தெரியவில்லை.

ஆனால் கேட்பதற்கு சுகமாக இருக்கிறது. ஒரு வேளை எனக்கு தான் பிரமையா என்று சந்தேகம். என் மகள் லக்ஷ்மியிடம் வாசித்து காண்பித்து எப்படி இருக்கிறது என்று கேட்டேன். அவளும் நான் மேல குறிப்பிட்ட இடத்தை பற்றி கூறிய பொழுது, இது எல்லோர்க்கும் ஏற்படும் உணர்வு தான் என்று புரிந்தது.

அடுத்து

ஆண் குரல்:

'பெண்ணை போல இல்லாமல்
பிள்ளை போல நீ வந்தாய்'


G Major மற்றும் F Major மூலம் negotiate செய்து சரணத்தை முடிக்கிறார்.

பின் குறிப்பு :

மேலே குறிப்பிட்ட விவரம் எல்லோர்க்கும் புரியும் என்று நிச்சயமாக சொல்ல முடியாது.

எனவே இந்த பாடலை ஒரு Demo Version மூலம் வாசித்து அதனை You Tube ல் பதிவு செய்து இணைத்துள்ளேன்.


https://www.youtube.com/watch?v=ZmPGXja2x6w&feature=youtu.be

அதில் Chords மூலம் வரும் ஸ்வரங்கள் ஒவ்வொரு வரிக்கும் இரண்டு இரண்டு தான் வருவதை காண முடியும்.

மேலும் Folk Music வரும் பொது அது Chords அமைப்பை கொண்டு இல்லாமல் இருப்பதை அந்த ஸ்வரங்கள் அடுத்து அடுத்து தொடர்ச்சியாக வருவதையும் காணலாம்.

இதனை பார்த்தால் புரியும் என்று நினைக்கிறேன்.

இசை பற்றிய தகவல்களை இனைய தளத்தில் எழுதி புரிய வைக்க முடியாது. இது ஒரு பெரிய குறை தான்.

இறுதியாக கவிஞர் பற்றியும் ஒரு வார்த்தை சொல்ல வேண்டும்.

2வது சரணம் முடிந்ததும் , பெண் குரலில் பல்லவியை அடுத்து, மீண்டும் அணு பல்லவி வரும், ஆனால் இந்த முறை வித்யாசமாக

'இருவரும் ஒரு பக்கமா
இடையினில் ரகசியமா'

பாடல் வரிகள் எல்லாம் கதைக்கும் காட்சிக்கும் கன கச்சிதம். எளிய வார்த்தைகள். எளிய இசை. ஆனால் நான் மேற்கூறியபடி அந்த சரணத்தின் 2வது வரியான 'ஆசை கூட ஏன் தந்தாய்' என்று வரும் பொழுது என்னவோ ஒரு உணர்வு ஏற்படுகிறது. என்னவென்று சொல்ல தெரியவில்லை.

உங்களுக்கு எப்படி தோன்றுகிறது என்று சொல்லவும்.

You Tube link of the original song

http://youtu.be/8WNqcmi1rrQ
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
madhuraman
Devotee


Joined: 11 Jun 2007
Posts: 1226
Location: navimumbai

PostPosted: Tue Aug 05, 2014 7:21 pm    Post subject: ennanga sollunga Reply with quote

NY Murali wrote


ஆடை மாற்றும் கலையோடு' என்ற வரிகளுக்கு அவர் மீண்டும் Chords மூலம் ஸ்வர அமைப்பு செய்ததை புரிந்து கொள்ள முடியும். அங்கு வரும் Chords 'E' minor (க2-ப-நி2). இம்மாதிரி E minor, 1965 க்கு முன்பு அவர் பாடலில் நான் பார்த்த வரையில் கிடையாது. வத்சன் போன்றவர்கள் இதனை கொஞ்சம் கவனிக்கவும்.

Why only 'vatsans'? It holds a lot for all of us.

'Aadai mAtrum kalai' sounds a reference to poor table manners of the rural girl in an urban restaurant [ Kudos to KD] Also "Ennanga" is a total naive address by any rural folk irrespective of gender. [KD's live mind]

As regards the swara pattern laid through chords and your observation that it is a new line taken by MSV from 1965;as we all know that 1965 was turning point in MSV's career, where after he was all by himself and had absolute freedom with no obligation see if TKR has something to say and things like that.May be it could have happened like that also. Irrespective of TKR or any one, once in 5 years or so, MSV has himself infused new compositional patterns -including in tunes, ludes, interludes, orchestration and every other domain of composition but without destroying lyrical beauty and verbal clarity. Enga mAmA of 1967 was perhaps in the cut off zone prior to Sivandha muN, nam nAdu and other such movies where orchestration reached a new plane altogether. All our efforts to decipher MSV would lead to endless pursuit of treasure hunt without fatiguing us. Such is his peerless repertoire!
Warm regards K.Raman Madurai.
_________________
Prof. K. Raman
Mumbai
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Ram
Devotee


Joined: 23 Oct 2006
Posts: 1160

PostPosted: Tue Aug 05, 2014 10:57 pm    Post subject: Reply with quote

முரளி மாமா...

அருமையான பாடலுக்கு அருமையான விளக்கம்.

நீங்கள் TECHNICAL ஆக எழுதியதால் நானும் அவ்வாறே பதில் கூறுகிறேன்.

'என்னங்க
சொல்லுங்க
இப்போவோ
எப்பவோ'

இந்த வரிகள் திஸ்ர மேல் காலத்தில் அமைக்கப் பெற்றது.

அதாவது திஸ்ரம் என்றால் 3. திஸ்ர மேல் என்றால் 6.

இதில் விசேஷம் என்னவென்றால் அதை ஆறாக வாசிக்காமல் 3 மாத்திரை SILENCE 3 மாத்திரை ரிதம் என்று வைத்திருப்பார். யப்பா இது எப்பேற்பட்ட கற்பனை என்பதை கொஞ்சம் மிருதங்கம் வாசித்துப் பழக்கம் இருப்பமையால் என்னால் பரிபூரணமாக உணர்ந்து வியக்க முடிகிறது.

பாடல் முழுவதும் திஸ்ர மேல் நடையா? கிடையாது.

'இனி என்ன தொடர்கதை தான்
இதற்கொரு முன்னுரையோ'

என்ற வரியின் போது சதுஸ்ரமாக (4) மாறுகிறது!!!!!!!!!!!!! Shocked Shocked Shocked

இவர் சத்தியமாக வேட்டி கட்டிய வாணி!!!
_________________
Ramkumar
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
vaidymsv
Philiac


Joined: 08 Nov 2006
Posts: 715
Location: Madras, India

PostPosted: Wed Aug 06, 2014 8:13 am    Post subject: RHYTHM EMPEROR Reply with quote

Hi Murali & Ram,

Though it was beyond my technical capability to decipher and understand the contents of your writing, one thing that I understood is the rhytmic patterns and the changes that he effects in every song with effortless ease. And these changes will find their places so perfectly in his tunes that the beauty of the tune is enhanced to it's ultimate listening pleasure!!!

During the rehearsal of Vaarthaigal Sollum Vaathiangal, Thumbha Shekar was playing a particular rhythm (regret unable to recollect which song) for a song. MSV who wasn't too impressed with the rhythm played, walked right upto Shekar and as he gave way, MSV himself played the Thumbha and played the rhythm he was looking for!!!! I was so surprised and bewildered by this sudden turn of events, I screamed in absolute ecstacy not even knowing where I was. My younger son who was learning keyboard (unfortunately he has stopped now due to school routines, a person who will listen to all the RR & titles I used to play for him in the car and once we reach home, he will play those on the keyboard, such a gifted player indeed Sad ) at that time yelled at MSV like this.... "thatha neenga thaan rhythm king"...Mind you for these words to come from a child who was 10 years old then, needs no further explanation I guess. MSV who was so thrilled at his reaction came upto him like a child and extended a very warm hand shake with a large grin written all over his face!!! Moments etched in platinum in our hearts!!!

Not only MSV's rhythms are so unique in itself that they are worth a research but even the defeaning "silence" in the most appropriate places of many songs would derive a huge meaning from the unassuming listener!!! The scale changes & rhythm patterns are something the world must take notice of as it is only through HIS music that we get to listen & learn from...

Wasn't I justified when I crowned him as "RHYTHM EMPEROR"??? BTW, who in the world needs a recognition from the Government???. MSV has captured enough of hearts where HE is adorned as a permanent Deity!!!

CHEERS
MSV
IS MUSIC!!!

VAIDYMSV

_________________
vaidymsv
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
N Y MURALI
Maniac


Joined: 16 Nov 2008
Posts: 920
Location: CHENNAI

PostPosted: Wed Aug 06, 2014 10:20 am    Post subject: Reply with quote

Quote:
முரளி மாமா...

அருமையான பாடலுக்கு அருமையான விளக்கம்.

நீங்கள் TECHNICAL ஆக எழுதியதால் நானும் அவ்வாறே பதில் கூறுகிறேன்.

'என்னங்க
சொல்லுங்க
இப்போவோ
எப்பவோ'

இந்த வரிகள் திஸ்ர மேல் காலத்தில் அமைக்கப் பெற்றது.

அதாவது திஸ்ரம் என்றால் 3. திஸ்ர மேல் என்றால் 6.

இதில் விசேஷம் என்னவென்றால் அதை ஆறாக வாசிக்காமல் 3 மாத்திரை SILENCE 3 மாத்திரை ரிதம் என்று வைத்திருப்பார். யப்பா இது எப்பேற்பட்ட கற்பனை என்பதை கொஞ்சம் மிருதங்கம் வாசித்துப் பழக்கம் இருப்பமையால் என்னால் பரிபூரணமாக உணர்ந்து வியக்க முடிகிறது.

பாடல் முழுவதும் திஸ்ர மேல் நடையா? கிடையாது.

'இனி என்ன தொடர்கதை தான்
இதற்கொரு முன்னுரையோ'

என்ற வரியின் போது சதுஸ்ரமாக (4) மாறுகிறது!!!!!!!!!!!!! Shocked Shocked Shocked


Hai Ram, Thanks for your technical details about the Rhythm pattern in this song. In fact I have long wondered about this aspect of MSV which has been exposed and explained in this forum. The reason is the lack of knowledge especially myself.


May be the forum members who are well versed in this aspect should start writing in a way that it can be understandable by all of us.


Quote:
இவர் சத்தியமாக வேட்டி கட்டிய வாணி!!!


Ha. Ha. Ha.

சேலை கட்டிய அந்த வாணியின் கையிலோ வீணை. இந்த வேட்டி கட்டிய வாணியின் கையிலோ ஹார்மோனியம்
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
parthavi
Philiac


Joined: 15 Jan 2007
Posts: 702
Location: Chennai

PostPosted: Wed Aug 06, 2014 3:36 pm    Post subject: Reply with quote

To me there seems to be some similarity in the rhythmic pattern of this song and 'Irandil ondru' (Raja) and 'enna poruththa' (rakasiya police 115). I give below the links for these two songs.

http://youtu.be/cqjbdAA5zNU

http://youtu.be/KJobbwySqRI

I am not sure whether my perception is right. Perhaps it is just the fast pace. If there is some resemblance, it may be discussed. Otherwise, you can just ignore my observation.
_________________
P Rengaswami (9381409380)
MSV, Un isai kettaal puvi asainthaadum, idhu iraivan arul aagum.
http://msv-music.blogspot.in/
Back to top
View user's profile Send private message Yahoo Messenger
Vatsan
The Fervent


Joined: 20 Jan 2007
Posts: 352

PostPosted: Wed Aug 06, 2014 3:59 pm    Post subject: Resp. Reply with quote

NYM, will respond to you a littler later but now onto something I can decipher immediately without deliberation. Ram, thisram of a higher tempo....agreed, to be precise 4 cycles of this 1-2-3 pattern are played for every word. Now the 4/4 beat awarded to the charanams can be applied to the pallavi also as opposed to thisram if you start the beat at "ga" within the word "ennanga". But MSV has preferred to wait until the fag end of the word "ennanga" and has ended up setting it to a bouncy thisram as that is need of the hour, a foot tapper of a song. There is another thisram nAn thannan thanikkAttu rAjA" in same movie. Now here, a swing beat could have been awarded to the pallavi (as in "nAn nanri solvEn" and several more) but MSV has preferred to express the "thisram" nature of the tempo, coursing through each beat with a brush in a cyclic fashion, something he did with the bongos in the interludes of "Ayirathhil oruthhiammA nee".
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Ram
Devotee


Joined: 23 Oct 2006
Posts: 1160

PostPosted: Wed Aug 06, 2014 4:35 pm    Post subject: Reply with quote

Vatsan.... Yes. I think I originally started my piano series with Piano-ThiSram only - like

ennai theriyuma
vannakkiLi
Manikka Thottil
Kaatru Vandhaal Thalai Saayum
Oh Little Flower

etc.....

The speciality of "ennanga sollunga" is the ThisRa Mel (6).... very rare indeed.

That too changing to Chathusram (4) is a fabulous imagination!
_________________
Ramkumar
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Ram
Devotee


Joined: 23 Oct 2006
Posts: 1160

PostPosted: Wed Aug 06, 2014 4:41 pm    Post subject: Reply with quote

Some more ThiSra Mel (6) songs....

> Maadimele Maadi Katti (prelude will clearly prove it)
> Nadodi... Pogha Vendum OdOdi

Beauty of VaraveNdum Oru Pozuthu.... is that it is also ThisRa Mel, but at a very low tempo.

He has carefully deceived the listener to portray it like a regular ThiSram, but actually is a ThiSra Mel with a very low tempo.....

Creative Genius !!!!!
_________________
Ramkumar
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
N Y MURALI
Maniac


Joined: 16 Nov 2008
Posts: 920
Location: CHENNAI

PostPosted: Wed Aug 06, 2014 5:46 pm    Post subject: Reply with quote

I am just getting bowled over the way this song 'ennanga' had another dimension with respect to the rhythm pattern.

But Ram/Vatsan, tell me. What rhythm is for the Folk music. I think Chadusram. Right?


Where is our Tabla player ?. Where is our Gadam Player ? They should get in to this discussion.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
N Y MURALI
Maniac


Joined: 16 Nov 2008
Posts: 920
Location: CHENNAI

PostPosted: Wed Aug 06, 2014 5:51 pm    Post subject: Reply with quote

Ram/Vatsan,

I just find out another aspect. Just hear the beginning of the interlude of the first charanam. It starts with a flute. That rhythm seems to be thisram.

But hear the beginning of the interlude of the second charanam which starts with the string and Guitar. That seems to be chadusram.

Am I right here.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Ram
Devotee


Joined: 23 Oct 2006
Posts: 1160

PostPosted: Wed Aug 06, 2014 6:34 pm    Post subject: Reply with quote

N Y MURALI wrote:
But Ram/Vatsan, tell me. What rhythm is for the Folk music. I think Chadusram. Right?

NYM Mama,

Are you referring to the Folk Music in this song (or) Folk Music in general.

The quick answer is both are Thisram (not Chatusram)

Current trends - Dappanguthu & Kuthu Songs are all ThiSram. (like Auto-kkaran auto-kkaran, VandheNda Paalkaaran, Malae Malae Maruthamalai etc)..... are all thiSram.

That does not mean one has to ONLY compose folk in ThiSram.

MSV has composed FOLK in ChathuSram too:

Examples:

1. Paarappa Pazhaniyappa
2. Kaadumalai Medu Kanda MaatupponnE (Nenjam Marappadhillai)

These are FOLK in ChathuSram.

Hope it answers your questions.
_________________
Ramkumar
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Vatsan
The Fervent


Joined: 20 Jan 2007
Posts: 352

PostPosted: Wed Aug 06, 2014 6:36 pm    Post subject: Resp. Reply with quote

Yes, NYM you are right about the "gathi" in the first and the second interludes. The first interlude therefore seems to continue extending the aura created by the pallavi, whereas the second interlude set to chathusram by choice through a conspicuous change in "gathi" i.e. movement from thisram to chathusram, arrests the listeners attention and brings in a change in flavour, much like a scale change within a song used to create a dramatic effect. The dramatic effect is augmented by choice of those chords played with palpable volume (kudos to the mixing aspect) on the rhythm guitar and the electric guitar and combo organ....all in the second interlude.

With respect to folk, folk music can be in any "gathi" based on what sentiment is to be conveyed. It is the raaga usage within TamilNadu folk which is interesting....Chenchuruti, Anandha Bhairvai, punnagavarali, Nadanamakriya etc..........

Today's "koothu" songs are all set to Thisram without fail. MSV's great koothu/folk songs "theru pArkka vanthirukkum", " othhaiyadi pAthayilE", and "ennadi raakkamma" are too set to Thisram. With his "slow" and sentimental folk songs "thAzhaiyAm poomudichhu" and "kaNNAna poomaganE" ....both of them could portray the impression of being exceedingly slowly paced owing to the sentimental tangent and ofcourse the beat "strikes" falling between inordinate intervals, but they are set to thisram of a normal or high tempo. There used to be a beat in the thisram gathi termed as "KVM beat".....songs like "mappiLLa vanthAn", "chittukuruvi chittukuruvi" etc are set to that beat which was later used by IR in songs like "uchhi vaguntheduthhu". MSV has scored folks songs in chathusram too "ArOdum maNNil", "vaLLi mAlai mAngutti" etc.
More later....


Last edited by Vatsan on Wed Aug 06, 2014 6:41 pm; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Ram
Devotee


Joined: 23 Oct 2006
Posts: 1160

PostPosted: Wed Aug 06, 2014 6:37 pm    Post subject: Reply with quote

N Y MURALI wrote:
Ram/Vatsan,

I just find out another aspect. Just hear the beginning of the interlude of the first charanam. It starts with a flute. That rhythm seems to be thisram.

But hear the beginning of the interlude of the second charanam which starts with the string and Guitar. That seems to be chadusram.

Am I right here.


You are right!
_________________
Ramkumar
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
N Y MURALI
Maniac


Joined: 16 Nov 2008
Posts: 920
Location: CHENNAI

PostPosted: Wed Aug 06, 2014 7:06 pm    Post subject: Reply with quote

Ram/Vatsan,

I was referring to the folk music that comes in the interlude of this song and not as folk music in general. I should have been more clearer.

Thanks.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    "MSV CLUB" - The Discussion Forum of MSVTimes.com Forum Index -> Pick a Song and Analyze! All times are GMT + 5.5 Hours
Goto page 1, 2, 3, 4, 5, 6  Next
Page 1 of 6

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group