"MSV CLUB" - The Discussion Forum of MSVTimes.com
Official Website of M.S.Viswanathan - Legendary Indian Composer
 
 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

Sumai thaangi Saaindhaal - Part I

 
Post new topic   Reply to topic    "MSV CLUB" - The Discussion Forum of MSVTimes.com Forum Index -> Pick a Song and Analyze!
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Srinivass NV



Joined: 12 Feb 2007
Posts: 86
Location: Hosur

PostPosted: Sun May 13, 2007 8:05 am    Post subject: Sumai thaangi Saaindhaal - Part I Reply with quote

Foreword : After choosing to pick up a song for analysis, I could realize the gravity of this task. Lay before me...is a boundless Ocean of Music : MSV!... The Ocean which has innumerable intricacies and marvels embedded deep into its quiet self!... It is certainly not going to be easy to perform an unblemished task... Despite pessimistic about my honestly miniscule ability, I decide to dive... Seldom do I know whether the outcome would be a Pearl or a Pebble...

If I happen to return with a Pearl, I owe it to my dearest inspirers Balaji, Sampat & Ram...it has been from them I have drawn this inspiration to pick a song. Many of the aspects which I had to refer here, were originally intended to be part of my next script about MSV, 'The 6th Dimension'. Hence, I also prefer to consider this as the 6th Dimension of the Greatest Human form of Light Music.

கதைச்சுருக்கம்:
------------------

நேர்மையான காவல்துறை அதிகாரியாகத் தந்தை... அவரது கண்ணியத்தை ஏளனப்படுத்துவது போன்றதொரு மகன்... தாரமாய் ஒரு துருவத்தையும், தாயாய் மற்றொரு துருவத்தையும் இணைக்க இயலாதவளாய் இல்லத்தலைவி! மகனின் நடத்தையில் தவறுகளைக் காண்கிறான் தந்தை...தந்தையின் நோக்கில் தவறிருப்பதாய் எண்ணுகிறான் தனயன்!... ஒரு கட்டத்தில் சமுதாயத் தீமையாக மகன் மாறிவிட, தந்தை என்கிற ஸ்தானம் அவனை தண்டிக்கும் அதிகாரியாய் ஆகவேண்டிய நிலை ஏற்படுகிறது. ஆனால், தண்டனை தவறுகளைத் திருத்துவதற்கு பதிலாக மேலும் தூண்டிவிட்டுவிட, இல்லம் இரண்டுபடும் நிலைக்கும் தள்ளப்படுகிறது.

'இவன் தந்தை என்னோற்றான் கொல்' என்பது 'இவன் தந்தை எதற்காக நோற்றான் சொல்' என்றாகிவிட...மனதிற்குள் மறுகுகிறான் தந்தை...மனமொடிந்து போகிறாள் தாய்!... அம்மி மிதித்து அருந்ததி பார்த்தவள், ஒருநாள் ஆஸ்பத்திரியைப் பார்க்க நேர்கிறது. பக்கவாதம் அவளை செயலிழக்கச் செய்த செய்தி, பணியில் இருந்த காவல் தலைவனை எட்ட, துடிதுடித்து ஓடி வருகிறான்... அடி தாங்கியவனால் இடி தாங்க இயலவில்லை...

"காலம் பூர ஒம்மகன் உன்ன சிரிக்க வைக்கல...
நானும் உன்ன சிரிக்க விடல..."


அவனது இதயத்துடிப்பிலிருந்து வெடித்து வெளிவரும் இந்த கனமான இரண்டு வரிகளில் மொத்த திரைக்கதையும் அடங்கிவிட்ட நிலையில், இந்தப் பின்னணிக்கு பாடல் அமைக்கும் பொறுப்பை ஏற்றிருக்கிறது MSV என்கிற சகாப்தம்!... அவரும் அவரது மறுபக்கமான கவியரசரும் இந்தக் கட்டத்தில் சந்தித்திருக்கிற சவால்கள் இரண்டு!

சவால் ஒன்று : கதையின் பலம். அந்தக் கதையின் பலத்தை உணர வேண்டுமெனில், இன்றைய திரைப்படங்களில் பொதுவாக நாம் காணும் கதை(?!)களை சற்று நினைக்க முற்படுவது அவசியமாகிறது... கதாநாயகன் ஒரு சாதாரண போஸ்ட் மாஸ்ட்டரின் மகன். கல்லூரியில் படித்துக் கொண்டிருக்கிறான்... கதாநாயகி ஒரு 'டமில்' பேசும் பதுமை!... அவளும் அதே கல்லூரியில் படிக்க வருகிறாள். ஒருநாள் கரெக்ட்டாக இருவரும் தெரியாமல் இடித்துக்கொள்கிறார்கள்!... உடனே இவர்களுக்குள் காதல் வந்துவிடுகிறது!... (பாடல் காட்சி!!...)

'அதெப்படி சார்?!' என்று யோசிக்கும் அம்மாஞ்சிகளுக்கு : 'மோதலில் காதல் மலரும்' என்பது உண்மையிலேயே ஒரு இலக்கிய நயம்தான்! ஆனால், 'மோதல்' என்பதை 'டும்' என்று இடித்துக்கொள்வது என்பதாக இன்றைய டைரக்டர்களில் சிலர் நினைத்திருக்கக் கூடும்!... (இதெப்படி!)

இப்படிப்பட்ட திரைக்கதைகளை நினைத்த நெஞ்சோடு மறுபடி மேற்சொன்ன கதைக்கு வருவோம். இந்தக் கதையின் பலம் இப்போது சர்வநிச்சயமாகத் தெளிவாகியிருக்கும்... இந்தக் கதையின் பலம்தான் இசையமைப்பாளருக்கும் கவிஞருக்கும் சவால் No.1. முதலில், இன்றைய கலைத்துறை நண்பர்களுக்கு இப்படிப்பட்ட பின்னணிக்கு இசையமைக்கவோ எழுதவோ வாய்ப்பு கிடைக்குமா என்பதே கேள்விக்குறி!... ஒருவேளை அப்படிக் கிடைத்திருந்தாலும் பாடல் எழுதப்பட்டது பின்வருமாறு அமைந்திருக்கலாம்!

கண்ணுக்குள்ளே பாரு - அதெ
கலங்கவெச்சது யாரு - எங்
கண்ணுமணி ஒரொம் - நான்
கண்டு கிட்டது ஈரம்!...

ஈரங்கொண்ட நெஞ்சுக்குள்ள
பாரமின்னு ஆகிப்புட்டேன்
பாரமொண்ணு வந்துப்புட்டா
ஆர நொந்து என்ன புள்ள!... (கண்ணுக்குள்ளே...)


பி.கு : வணக்கத்துக்குரிய சங்கப்பலகை 'சொற்சுவைக்காக' என்னை மன்னித்தருளுமாகட்டும்!...

மேற்கண்ட இலக்கிய நயத்திலிருந்து(!?) சற்றே வெளிவந்து சவால் இரண்டை நோக்கிப் பயணப்படுவோம்...

சவால் இரண்டு : நடிகர் திலகம் என்கிற நடிப்பிலக்கியம்!... காவல்துறைத் கண்காணிப்பாளராக அறிமுகம் செய்யப்பட்ட காட்சியிலிருந்து ஒவ்வொரு கட்டத்திலும் S.P.Choudhry-யாகவே வாழ்ந்து, ரசிகர்களை கண்களில் நீர்த்திரையோடு இந்த காட்சிக்கு கொண்டுவிட்ட சாதனையைச் செய்திருக்கிறது அந்த இமயம். ஏறக்குறைய ஒன்றரை மணிநேரம் உணர்ச்சிகளைப் பொழிந்து உள்ளங்களை நெகிழ வைத்து இந்தக் கட்டத்திற்கு கதையை நகர்த்தி வந்துவிட்டிருக்கிறார் நடிப்புலகச் சக்கரவர்த்தி!... அவரது ஒன்றரை மணி நேர சாதனையை விஞ்சி நிற்க இசையமைப்பாளருக்கும் கவிஞருக்கும் கிடைத்திருக்கும் அவகாசம்!?...வெறும் நான்கு நிமிடங்களே!.... செய்திருக்கிறார்களா?... பார்ப்போம்...

Take Diversion
-----------------

If one has to completely understand the greatness of the Legendary Pair, I feel, one must navigate through the process of how a Song could be Composed...and preferably, this has to be understood from a Composer's Shoes. Given a chance, I would prefer to navigate to the Moon and return back safely, instead of putting myself into the divine shoes of the Duo... I know the complexity involved. However, like a blind who attempts to describe the Elephant, I proceed to submit my script with a request to this elite Forum : Lend me your hand whenever I stumble or go wrong.

Back to the point...

When a Screen-Play like the one described above terminates with an anticipation of getting a Crucial Musical Support, I have always wondered... Where do the duo start?... Which is the starting point?... The objective is loud and clear... one could see the huge gathering of fans inside the theatre sitting upright...with moistured eyes...

"காலம் பூர ஒம்மகன் உன்ன சிரிக்க வைக்கல...
நானும் உன்ன சிரிக்க விடல..."


Their most revered Hero has broken down into tears!... Even the darest of the Directors would not be dare enough to prolong this Frame for more than a few couples of minutes... What next?... I prefer to stress on this moment of the picturization; because... this is THE MOMENT where the entire Movie Production system has desperately depended on MSV & Kaviyarasar... I WOULD BOLDLY SAY : The success of the entire movie HAS depended on MSV & KAVIYARASAR for sure!... Had they come out with a miraculously substandard stuff like the one referred above, the whole effort of Nadigar Thilagam and the Unit would have gone to dust!...

So...Where do they start!?...

--------------

To me, there could be only two Logical Starting points...

1. A Pattern of Periodicity (means THE METER alias சந்தம்), which gets naturally determined when the Poet Pens the Lyrics first...

2. The Tune, (means a Harmonious sequence of Notations) expressed over a pattern of Periodicity (the METER) which is the outcome when the MD chooses to do the Tune first....

Whichever might be the case, the underlying important fact is that, either way, it is the METER which gets framed automatically, when the Lyrics or the Tune gets finalized. Here, I would like to dedicate a few words to the Factor called the METER... Apparently, the METER might appear as a mere Pattern of Time FRAME which just coexists with a Song or a Lyric. But, after experimenting it myself, I consider the METER as THE MOST IMPORTANT Factor which directly determines the answers to the following Questions :

Question 1 : How easier is it for the Poet to pen his Lyrics for a given METER?

Question 2 : How easier is it for the MD to come out with a Unique Sequence of Harmonious Notations for each and every Line of the Lyric without sounding repetitive or hitting against a Wall?

Sounds strange!?...isn't it?... How come a mere Time FRAME determine the 'degree of ease' with which a Poet or the MD could come out with his Product?... In order to validate this, let us proceed to pick up Question 1 for analysis...

If one carefully goes through Question No.1, the meaning it tries to convey becomes evident : The Poet needs to pen his Lyrics for a given METER...means...the METER has already been determined by the MD. This in turn means, the Poet is expected to retrofit the already existing Tune with his Words. What does this signify?... For a genuine Poet (like Kaviyarasar) who is habituated to go by the rules of the Literature, this signifies a tougher task than being given the Freedom to determine his own METER. There need not be a guarantee that the person who does the Tune (MD) will essentially know or atleast have a sense of the Grammar behind the native Language... Ofcourse, going by today's realities, we must be immensely thankful to the MDs who atleast have a sense of Music... leave alone the Sense of Grammar!...

Inference : This implies, in general, the Tune the MD had comeout, need not necessarily give a Time FRAME to the Poet, which aesthetically complies with the Linguistic Grammar.

Now let us move to Question No.2... This is a Vice Versa condition which prevails when the Poet pens his Lyrics first. Here, the MD needs to be exceptionally imaginative to come out with unique patterns of Harmonious Notations for each & every Line of the Lyric, without sounding repetitive!... Trust me!... This requires a phenomenol Musical Wisdom. In this case, even a genius MD is certain to hit a Wall... after exhausting all his Phrases within the Pallavi if the given METER is the same throughout the entire Song!... The truth in my statement can be easily substantiated by the fact that except MSV, no other MD had the guts (Stock of Music) to take a consistent challenge to compose for a pre-existing Lyric.

And, quite notingly, only MSV has done a huge number of Songs which have the same METER right from the first line of the Pallavi to the last line of the Charanam. This alone Technically proves his Superiority over all others!...

An Authenticated Note :

1. A clue to simple Composing : Changing the METER within a Song (Separate METERs for Pallavi & Charanams) or changing the METER within the Pallavi or Charanams itself (first two lines on one METER and the other two on a different METER) throws open a wide scope for even a moderate MD to sound Unique... Ofcourse, one should ensure all the METERs chosen, belong to the same Rhythmic family.

2. Caution : The more frequently the METERs are changed within a song, more the song becomes mediocre as far as the Lyrics are concerned. This is because, very frequent shift of METERs within a song, completely crushes the scope for the Poet to pen meaningful and quality Lyrics complying with a pre-existing Grammar... and...any Lyric not complying with the Grammar of the Literature, can never carry a depth and aesthetic elegance.

Let us now go back to the two statements underlined in the above paragraphs... I have consciously chosen to do so because, it is the above sstatements which carry the clue to differentiate the Greatest Legends MSV & Kaviyarasar from other MDs & Poets, clearly by Galaxies!...

After years and years of Composing marvels, I bet, between Kaviyarasar and MSV, one can never even imagine to detect whether the Lyrics have been penned first or the Tune has been done first. This is due to the fact that whenever Kaviyarasar penned the Lyrics first, he had done this with an exceptional sense of metering (சந்தம்) which has ensured the MD (MSV) is given an adequate scope to sound Unique...

Out of his personal affinity for Grammatic Compliance, he had on considerable occasions, chosen to do the complete Song on the same METER (thus making it most challenging task for the MD to come out with unique variations for each Line)... But here was the Greatest Human Form of Light Music which ensured everytime, that a mesmerizingly harmonious sequence of Notations accommodated the Lyrics.

On the contrary, whenever MSV did the tune first, he had done this with a superlative Poetic Sense which ensured that there was no absurd change of METERs, constraining the Poet to be mediocre. I will never be wrong if I say, the Music Genius also had a great Poet embedded into his Musical Self... I am sure the Members of this Forum like Sharada can easily come out with incidences where this embedded Poet didnot allow even a Poetic Immortal like Kaviyarasar to pen Lyrics with a mediocre Poetic outcome! (ofcourse, must be a rarity!...)

For those who could not realize the gravity of the this paragraph, I choose to present the following example from a non-MSV Song which will clearly project the 'Delta' between this greatest Legend and his qualitatively next nearest successor (who is atleast a galaxy behind as far as the METERING Technique is concerned) :

தானானத் தானனானா - தான னான னா
,தனனனத் தானன தனனனனா
,தனனனத் தானன தனனனனா
தான னான - தனானனன- தனானனன (தானானத்...)


The above Group of METERs belong to the Pallavi of a Song. One could easily identify 3 types of METERS within the 4 Lines of the Pallavi. This type of change of METER within every pair of Lines doesnot belong to a typical CINE Application. In general, only Core Classical Compositions (which are more Music Centric rather than Lyric Dependant) tend to go by these types of discrete variations in METERING...

Probably, the MD (Illayaraja) has chosen to do this because of the fact that the Movie was a Classical Subject... But the blunder committed is that, the Core Classical type of METER has been expected to represent a CINE 'Situation'.

Here I would like to add : Please refer to the Note above which mentions 'A Clue to Simple Composing'... In order to avoid hitting against a Wall, Illayaraja has consistently chosen to unduly change the METER even for typical CINE applications. There are innumerable examples wherein one can find the METER of a Line does not even repeat in the successive Line. This is a barest minimum protocol in order to provide a Scope for Good Lyric Writing!...

By practising this, he has only paved way for a very substandard Lyric Writing culture... a culture which has deep-rooted to believe, Lyric Writing is a 'mere fill in the Blanks' with words which approximately suits the broken METER. This has inflicted an irrepairable Damage to Tamil Cine Song Literature.

Let us proceed to see, how much this frequent change of METER within the Pallavi, has impacted the quality of the Lyric...

பூமாலை வாங்கிவந்தான் - பூக்கள் இல்லை யே
,செவியில்லை இங்கொரு இசையெதற்கு
,விழியில்லை இங்கொரு விளக்கெதற்கு
நாளும் நாளும் - அவள்நினைவில் - இவனழுது (பூமாலை)


I apologize... This could be one of the worst examples I can find to showcase an absurd Lyric... For those who are not convinced, please remove the Tune from your mind and just MERELY READ the above lines (without recollecting the Tune), as much as a Poetry must be read... One can find a huge discontinuity after rendering the First Line... one can realize, the Second Line does not aesthetically fit in after the First. There is no 'சந்த நயம்' at all!... Certainly not the fault of Mr.Vairamuthu... By the Grammar of Language, atleast he must have been given a chance with the same METER of the First Line for making the Second Line, in order to come out with a rhythmic 'தொடை நயம்'.

Probable Correct METER (First two Lines)
தானானத் தானனானா - தான னான னா
தானானத் தானனானா - தான னான னா


Lyrics (Only an example... by using the latest 'filling up' technique for Lyrics)
பூமாலை வாங்கிவந்தான் - பூக்கள் இல்லை யே
காமாலை தாங்கிவந்தான் - காய்ச்சல் இல்லை யே


By now, as a word of caution, I would choose to apologize to the reader; Pardon me... if I have added to the confusion all through!... The intention of taking a diversion is due to the fact that a preliminary awareness about METERING might be handy in order to appreciate the Greatness of the Duo!... If by the divine grace, the above presentation has done some bare minimum justice to this intention, we can now travel back to the point where we took a diversion...

So... Where do the Duo Start!?...

My perception says, on this occasion, the Lyric must have been penned first or atleast completed before the Tune would have set in completely. The benefit of doubt arises from the fact that the entire song carries the same METER throughout, substantiating the above. However, 10% chance that I might be miserably wrong... the Great Poet Embedded into the Musical Genius could have given this Grammatically complying METER to Kaviyarasar!...

Let us now assume on the basis of favourable indices that Kaviyarasar had come out with the Lyrics first... What a beginning again!... He has been a 'Pallavi Specialist' throughout his career...

சுமைதாங்கி சாய்ந்தால்
சுமையென்ன ஆகும்...
மணிதீபம் ஓய்ந்தால்
ஒளியெங்கு போகும்... (சுமைதாங்கி...)

சிரித்தாலும் போதும்
தெய்வங்கள் கூடும்...
சிலைபோல சாய்ந்தால்
கலையெங்கு போகும்...

குலமங்கை கூந்தல்
கலைந்தாடலாமா...
மலர்சூடு கண்ணே
மணவாளன் முன்னே... (சுமைதாங்கி...)


விழியான ஒன்று
சுமையாகும் என்று
விதிசொல்லக் கூடும்
இமை சொன்னதில்லை

நீயின்றி நானும்
நிலை தாழலாமா...
நிஜமின்றிப் போனால்
நிழல் வாழலாமா... (சுமைதாங்கி...)


மணமாலை கொண்ட
மதுரை மீனாட்சி...
நடமாட வேண்டும்
நான் தேடும் காட்சி...

அலர்மேலு மங்கை
துணையுண்டு கண்ணே...
அலங்கார மஞ்சள்
நிதம்காக்கும் உன்னை... (சுமைதாங்கி...)


இரண்டாவது சரணத்தை, இந்தக் கடையனுக்குள்ளும் தமிழ் விதைத்த கவியரசரின் திருக்காலடிகளுக்கு சமர்ப்பிக்கிறேன்!... உண்மையில், எடுத்துக்கொண்ட பாடல் காட்சியின் அழுத்தத்தைப் (Gravity of the Situation) ப்ரதிபலிக்க கவியரசருக்கு பல்லவி ஒன்றே போதுமானதாக இருந்திருக்கிறது!...

மண்ணுக்கு மரம் பாரமா?... மரத்துக்கு கிளை பாரமா?... ஆனாலும் அவனைப்பொறுத்தவரை அவள் சுமந்துகொண்டிருக்கும் சுமைகள் இரண்டு : நெஞ்சினில் இவனைத் தாங்கியது ஒன்று!... மகனென்ற தீமையால் சுமையாகிப் போயிருக்கும் இவனது வாழ்க்கை மற்றொன்று!... அத்தனைக்கிடையிலும் இவளிருப்பதால் தானே இவன் வாழ்ந்து கொண்டிருக்கிறான்!?... சமுதாயத்தில் இவன் ஒளியாகப் புகழுடன் உலவிக்கொண்டிருப்பதும், இவளென்ற விளக்கு இருப்பதால்தானே நிகழ்ந்து கொண்டிருக்கிறது?... விளக்கின் அத்தியாயம் வினாவாகிப் போனால், ஒளியின் இருப்பிடம் எங்கே!?...

பல்லவியிலேயே கவியரசர் அவனுடைய மொத்த மனநிலையையும் கொண்டுவந்துவிட்ட நிலையில், இசையரசர் என்ன செய்திருக்கிறார் என்று அடுத்த அத்தியாயத்தில் பார்ப்போம்!...

With Love
_________________
NVS
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Ram



Joined: 23 Oct 2006
Posts: 782

PostPosted: Mon May 14, 2007 3:42 pm    Post subject: Reply with quote

What an amazing write-up dear NVS !!! Beautiful writing and explanation on METER and SANDHAM. Hats-off !!! When will your write-up on MSV's part on this song released? Am eager, awaiting your other dimensions !!!
_________________
Ramkumar
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
S.Balaji



Joined: 10 Jan 2007
Posts: 772

PostPosted: Mon May 14, 2007 5:40 pm    Post subject: Reply with quote

One of the very best till date dear NVS Very Happy

Padathin moola karuvaiye kondu vandhu viteergal through your write up !

I think those days, the composer had a detailed session with the core creative team on the song situation & the importance behind it. One can observe a pathos touch to the tune & the orchestration. Thats Mellisai Mannar for you !

This song is a well metered one ( In MSV's terms , the sandham is structured ) and Kavignar has beautifully set the lyrics within that sandham set !

My favourite lyrics :

குலமங்கை கூந்தல்
கலைந்தாடலாமா...
மலர்சூடு கண்ணே
மணவாளன் முன்னே

Romba anubavithu ezudhi irukireergal neengal Mr. NVS ! Hats off .

This is a very emotional song & your presentation also precisely reflects the mood Very Happy

Finally, one big salute to the great TMS for bringing out the emotions of Nadigar Thilagam through his golden voice !
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
vaidymsv



Joined: 08 Nov 2006
Posts: 715
Location: Madras, India

PostPosted: Mon May 14, 2007 5:48 pm    Post subject: NVS- WHAT A WRTITE-UP! Reply with quote

Dear NVS,

As usual I got very emotional after reading thro' your post. When I narrated the incident to you some weeks back about me & MSV listening to this song on a drive from Beasant Nagar, words cannot express the profound joy on our Legend's face when I played this song. What a song for an analysis and what an analysis too NVS!!!! MSV rules our hearts and will ever rule our hearts!!!

Longing to see many more of these.

MSV IS MUSIC
VAIDY

_________________
vaidymsv
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
S.Balaji



Joined: 10 Jan 2007
Posts: 772

PostPosted: Mon May 14, 2007 5:53 pm    Post subject: Reply with quote

Dear Vaidy / Ramki

Please show this amazing post of NVS to Mellisai Mannar immediately. Lets get a flash back from him on how he composed this song !

Quote:
Take Diversion
-----------------

If one has to completely understand the greatness of the Legendary Pair, I feel, one must navigate through the process of how a Song could be Composed...and preferably, this has to be understood from a Composer's Shoes. Given a chance, I would prefer to navigate to the Moon and return back safely, instead of putting myself into the divine shoes of the Duo... I know the complexity involved. However, like a blind who attempts to describe the Elephant, I proceed to submit my script with a request to this elite Forum : Lend me your hand whenever I stumble or go wrong.



Yes yes. We wish to know who triggered the beginning for this song ? Was it Kavignar or MSV ?? Ultimately, we are the blessed ones Very Happy

Quote:
சவால் இரண்டு : நடிகர் திலகம் என்கிற நடிப்பிலக்கியம்!... காவல்துறைத் கண்காணிப்பாளராக அறிமுகம் செய்யப்பட்ட காட்சியிலிருந்து ஒவ்வொரு கட்டத்திலும் S.P.Choudhry-யாகவே வாழ்ந்து, ரசிகர்களை கண்களில் நீர்த்திரையோடு இந்த காட்சிக்கு கொண்டுவிட்ட சாதனையைச் செய்திருக்கிறது அந்த இமயம். ஏறக்குறைய ஒன்றரை மணிநேரம் உணர்ச்சிகளைப் பொழிந்து உள்ளங்களை நெகிழ வைத்து இந்தக் கட்டத்திற்கு கதையை நகர்த்தி வந்துவிட்டிருக்கிறார் நடிப்புலகச் சக்கரவர்த்தி!... அவரது ஒன்றரை மணி நேர சாதனையை விஞ்சி நிற்க இசையமைப்பாளருக்கும் கவிஞருக்கும் கிடைத்திருக்கும் அவகாசம்!?...வெறும் நான்கு நிமிடங்களே!.... செய்திருக்கிறார்களா?... பார்ப்போம்...


Another beautiful para ! Very Happy You have summarized the greatness of Nadigar Thilagam's prowess and atleast for this movie, he should have got a national award. Crying or Very sad
Infact, this movie well deserved a national award.


Quote:
தானானத் தானனானா - தான னான னா
,தனனனத் தானன தனனனனா
,தனனனத் தானன தனனனனா
தான னான - தனானனன- தனானனன (தானானத்...)

The above Group of METERs belong to the Pallavi of a Song. One could easily identify 3 types of METERS within the 4 Lines of the Pallavi. This type of change of METER within every pair of Lines doesnot belong to a typical CINE Application. In general, only Core Classical Compositions (which are more Music Centric rather than Lyric Dependant) tend to go by these types of discrete variations in METERING


Sandhegame illai . Ippadi thaan pottirupaar Mellisai Mannar.

Dear NVS, I have been reading this post several times but still the sheer pulling power of your writeup makes me read it again and again.

MONUMENTAL WORK DEAR NVS Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
S.SAMPAT



Joined: 27 Jan 2007
Posts: 234
Location: CHENNAI

PostPosted: Mon May 14, 2007 10:39 pm    Post subject: Reply with quote

Dear NVS,

"Sumaithangi Saindhal" was the most favourite song of My father! When he passed away, myself and my sister used to sing this song with tears rolling down our cheek! Even when I listened to this song at our first meeting at Mr.Ramki's house, I got moved.

NVS, your write-up made me recollect my father singing this song while drying up our clothes on "kodi". It is an emotional moment for me!

I am unable to compliment your write up with words! If at all there could have been a word of appreciation , kindly permit me to coin a word to infer the meaning "Zenith of appreciation",
WORDLESS.

With tears
Sampat
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Srinivass NV



Joined: 12 Feb 2007
Posts: 86
Location: Hosur

PostPosted: Tue May 15, 2007 8:36 am    Post subject: Thank u Reply with quote

Dear Ram, Balaji, Vaidy & Sampat,
I am so thankful for all your affection and appreciation. In the process of writing based on my perceptions, I may commit mistakes. Please correct me without hesitation.

Dear Ram, I am preparing the second Part on MSV's composing... may be within 10 Day's time, I think I can do some justice to the Legend's greatest composition. Behind every appreciation we derive, lies the hard efforts your family & Venky have been putting amidst your personal and official commitments to administer and keep this Webfamily active.

Dear Balaji Sir, If at all there is an atom of appreciable thing in this writing, it could be only attributed to the inspiration I have managed to steal from the Writings of yourself, Sampat & Ram...and again...the merit of the subject : This matchless song which has always left my eyes wet by the time it completed. I am so proud to be part of this group comprising you & everyone here...without which, I donot think there is any meaningful aspect in my life.

Dear Vaidy Sir, To me, You are like THE METER for msvtimes.com. Whatever I write, can be bound only within the dimensions of your METER of influence. Your fierce affection towards the Legend is so powerful & positively contagious that, it certainly influences others in their own attributes, so that, each one reacts in their own way... I react by writing. Thats' all.

Dear Sampat, I got your Photograph with Vaidy & our Legend. So nice of you to send me this. I have been quite eager to meet you for so long... atleast now I have your photograph. One thing makes me wonder... I have a feeling, I have all my nearest and dearest here @ msvtimes.com... இந்த பந்தத்தை எப்படி விவரிப்பது?

With Love
_________________
NVS
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
vishwas



Joined: 02 Mar 2007
Posts: 38

PostPosted: Tue May 15, 2007 4:40 pm    Post subject: matte , meter and also Ragas Reply with quote

Dear Srinivass NV,

What a superb analysis! We were simply overawed to read your analysis. Though we , as MSV rasikas, should have been inadvertently enjoying the Rhythm, melody of MSV's Songs for these reasons. When matter and meter perfectly laise then the LAYAM one infuses into the song is immense. OR perhaps from LAYAM are born the above the two. It is a sad fact in IR's times both Ms were thrown to the winds.

Also I very strongly believe IR didn't observe any norms with respect to which Ragas to use/ or mandatorily avoid in which situations.

Ragas like Keeravani , Siva ranjani(for mostly ghost like situations this is used) have a heavy dose of Melancholy(shokha rasam is abundant in these ragas) But IR used these ragas for love duets. E.g "Thanga changili minnum paingili"- ; "Adi athadi ila mansonnu rakka katti parakkuthu sarithana" are only a few examplas.

regards
-Vishwas
Back to top
View user's profile Send private message
msvramki



Joined: 18 Dec 2006
Posts: 418
Location: Chennai

PostPosted: Tue May 15, 2007 8:28 pm    Post subject: Reply with quote

அன்புள்ள என்.வி.எஸ்

" சுமைதாங்கி சாய்ந்தால் " பற்றிய உங்கள் அபரிதமான எழுத்தை பல முறை படித்து பரவசத்துடன் என் உணர்வை எழுதுகிறேன்.

இந்தப்பாடல் இவ்வளவு காலம் நம்மையெல்லாம் ஆட்கொண்டதென்றால், உங்கள் எழுத்தின் உண்மைகள் என்னை பெரிதும் உண்ர்ச்சிவசப்படவைத்த்ன.

"மீட்டர்" ன் அதிங்கப்பிரசிங்கித்தனம் 'மேட்டரை " எவ்வளவு தூரம் தரம் குறைக்கும் என்று மிக தெளிவாக விளக்கியது என் போன்ற கத்துக்குட்டிகளுக்கு அறிவூட்டல். நன்றி, நன்றி, நன்றி.

அது போல் எழுதப்பட்ட பாட்டிற்கு இசை அமைப்பதன் கடுமையை உங்கள் மூலம் புரிந்துகொள்ள நம் "மெல்லிசையின் மனித உருவமான" எம்.எஸ்.வி யின் மேதாவித்தனம் விஸ்வரூபிக்கிறது.

அதிலும், தினமும் 'பொன்னூசல்' பலமுறை கேட்டு பரவசப்படும் எனக்கும், என் மனைவிக்கும், தேவாரத்தையும், திருவாசகத்தையும் அனாயாசமாக இசையமைத்த எம்.எஸ்.வி ஒரு இறை அவதாரமாகவே உறுதிப்படுகிறார்.

தொடரட்டும் உங்கள் இந்த இசைப்பணி.
துலங்கட்டும் உண்மைகள் பல இனி.

உங்கள் தாஸர்கள்
ராம்கி / வசந்தா ராம்கி.

_________________
isaiyin innoru peyar thaan emmessvee.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
vaidymsv



Joined: 08 Nov 2006
Posts: 715
Location: Madras, India

PostPosted: Wed May 16, 2007 9:23 am    Post subject: Sumai Thaangi Saayndhal - A Great Info Reply with quote

Dear NVS,

Thank you for recognising me as an MSV Addict. If there are so many moments that I cherish by listening to our Master's innumerable creations, the same way I keep on reading your posts and thus I have become NVS addict!!!! The latest to hijack me in total was the Sumai Thaangi Saayndhal ( which I have told you is my most favourite of all MSV songs put together). I was with the legend last evening along with Sriram Laxman who's just come from the US and we talked about so many things. I asked him about this Master Piece of a song to which he replied....


"Thambi, Kavignar than ennai koopittu oru nalla situation kedachirku da. Ponddatti serious conditionle bed le irukka. I asked Kavignar intha Sumaithaangi na yaaru??? To which he replied, dey oru Manaivi thanda namma sumaithaangi and went on to write that song.... It was then tuned by me and hence it was Matterukku Meter!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!"

Actually they even cmposed some other song for the same situation but removed it and preferred Sumaithaangi Saayndhaal.

What happened later is an indelible impact on every rasika of Our Master Creator.
MSV IS MUSIC
VAIDY
_________________
vaidymsv
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
S.Balaji



Joined: 10 Jan 2007
Posts: 772

PostPosted: Thu Jun 28, 2007 4:10 pm    Post subject: Reply with quote

NVS Anna

After such a mind blowing write up, where is the second part ?

Pls. drop in & continue to enlighten us . Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Srinivass NV



Joined: 12 Feb 2007
Posts: 86
Location: Hosur

PostPosted: Sat Jun 30, 2007 9:35 pm    Post subject: Reply with quote

Dear Balaji Sir,
Thank you very much for your affection.

For the past 3 weeks, I had a problem with my internet connectivity @ home which has been cause of my temporary dropout, though I would never have wished to!...

Incidentally, I got it cleared yesterday and I am back with you all. The second part is getting a shape and hope to finish it within a week's time.
_________________
NVS
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    "MSV CLUB" - The Discussion Forum of MSVTimes.com Forum Index -> Pick a Song and Analyze! All times are GMT + 5.5 Hours
Page 1 of 1

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group